חינוך לתשובה יהודית כתפיסת עולם
מי אנחנו?בעלי תשובה המחנכים ילדים של בעלי תשובה. אנחנו שומרי מצוות, קלה כחמורה שמאמינים בשילוב עם החברה הישראלית כולה תוך שמירה על קיום התורה והקשר האישי עם הבורא.
מהו הערך המוסף שאנו מעניקים לתלמידים, לקהילה, ולמערכת החינוך, ומהי הדרך המרכזית שבה אנחנו פועלים כדי לממש זאת ?
הערך המוסף שלנו הינו העובדה ששומרי תורה ומצוות מתחנכים לאהבת ישראל, תרומה לחברה הישראלית, ציונות.
משפט ההבטחה:
חינוך לתשובה וזהות ישראלית כתפיסת עולם, תוך יצירת מרחב למידה המאפשר בחירה, מיצוי פוטנציאל וחינוך הנער ע"פ דרכו, יפתחו לומד בעל זהות אישית ושייכות ייחודית בחברה הישראלית תוך קיום תורה ומצוות וקשר אישי, בלתי אמצעי עם הקב"ה.
במה אנו מאמינים (הנחות יסוד)?
מאמינים שבחינוך השמיים הם ההתחלה... מאמינים שע"מ לעשות שינוי אנחנו חייבים ליצור אמון. אמונה ואהבה עם הילדים יכולה ליצור שינוי מהותי עמוק. הלהט שלנו זה לראות את הלומד כאדם משוחרר בעל אינטליגנציה רגשית, מעורבות חברתית ומחובר לקב"ה ותורתו. אדם שהוא יזם, תורם לחברה, שמח ומשוחרר. לא מונע מתוך פחדים, דעות קדומות או סיסמאות אלא מונע מתוך צרכים עמוקים – מודע לעצמו. התלמידים נמצאים בתנועה. אנו מאמינים שבאמצעות שיח, יחס מכבד, הערכה וגבולות ניתן להגיע ללומד שכזה.
ייעודו של המוסד הינו לחנך ילדים של בעלי תשובה לחינוך יהודי, קשר עם הקב"ה עם חיבור מעשי ורעיוני לחברה הישראלית. הייחודיות של המוסד הדוגלת בשיח, סובלנות, פתוח העצמאות והיזמות מעודדת את הילדים לגדול ולהגשים את היעוד אותו בקשנו להגשים.
מטרות אופרטיביות
א. התלמידים יסיימו את בית הספר וירגישו קרובים לקב"ה ותורתו. שומרי תומ"צ.
ב. התלמידים יסיימו בגרות או מגמה תורנית או מקצועית ויבטיחו את המשך דרכם המקצועי
ג. התלמידים יהיו לומדים עצמאיים
ד. התלמידים ירגישו חלק מהחברה הישראלית
מה ייחשב להצלחה בפיתוח הייחודיות הבית ספרית?
בוגרים שומרי תורה ומצוות המעורבים בהוויה הישראלית. בוגרים שיהיו משולבים בכל תחומי החברה: בית המדרש, צה"ל, פוליטיקה, עולם האקדמיה ועוד. בוגרים בעלי מודעות פנימית וסביבתית העושים קידוש השם בכל מקום אליו פונים.
חינוך לחיים עם משמעות רוחנית , ומתן תחושת שייכות בקונטקסט חברתי , יניעו קהילה לומדת יוזמת חוקרת – עובדת השם.
הנחות יסוד
| עקרונות מנחים
| עוגנים תאורטיים
|
אמון ואהבה בחינוך יכולים ליצור שינוי מהותי עמוק
| איזהו המכובד המכבד את הבריות
| מקורות יהודים
|
תיווך נכון בין הלומד לסביבה הלימודית יכולים לפרוץ את הגבולות האובייקטיביים של כל לומד ולומד
| תיווך
| הרב פוירשטיין
|
יצירת דיאלוג (שיח מכבד), תוך שמירה על גבולות ומתן אוטונומיה, יפתחו לומד יוזם פרואקטיבי ותורם לחברה
| הוראה דיאלוגית ויזמות חברתית
| הוראה דיאלוגית ויזמות חברתית
|
אני מאמינה שמתן כלים לימודיים וסביבות למידה מגוונות המאפשרות בחירה יעודדו לומד עצמאי
| לומד עצמאי
| זילברשטיין
|
שלבי הפעולה המרכזיים:הפעילות והתוצר המרכזי של התהליך
| השלב
|
|
קשר בריא עם הקב"ה, תורתו ומצוותיו
| חינוך ליהדות
|
הקפדה על סוגיות דרך ארץ: ניקיון, כבוד הדדי
| חינוך לדרך ארץ
|
המורים ילמדו את הילדים כלי למידה ולא יסתפקו בהעברת ידע.
| לומדים עצמאיים
|
שמירה על ימים מיוחדים בעם ישראל, העלאת סוגיות חברתיות כלליות, תפילות ומעורבות התלמידים בשעת הצורך למען כלל ישראל.
| שילוב בחברה הכללית
|